Rennen uw kinderen zodra ze wat zakgeld gekregen hebben meteen richting winkelstraat? Dan is wellicht tijd om aan de financiële opvoeding te beginnen van uw kinderen. Maar wat dient er zoal te gebeuren? De kinderen van Freddy Van den Spiegel, professor financiële economie aan de VUB, kregen door de baan van hun vader heel wat financiële kennis via de paplepel in de mond. “Niet dat financiën een echt gespreksonderwerp was met de kinderen, maar ik sprak wel over mijn baan en daar pikten ze natuurlijk dingen van op.” Wanneer zij aan hun hogere studie begonnen kregen zij een bedrag waarmee ze zelf alles moesten betalen. “De huur van hun kamer, hun kleding en hun vrije tijd. Dat was de beste leerschool. Ze konden nog fouten maken, maar zonder fatale gevolgen.” Daarnaast leerde professor Van den Spiegel ook zijn kinderen hoe ze moesten sparen en beleggen. Lees meer op moneytalk.knack.be (+).