Olga Van Oost studeerde Kunstwetenschappen en archeologie en communicatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel. Daar doctoreerde ze in 2009 met Het Museumvraagstuk, een proefschrift waarin ze de oorsprong en mogelijke toekomst van het kunstmuseum-concept analyseerde in het licht van het beleid in Vlaanderen en Nederland.

Van Oost was tot haar aanstelling als algemeen directeur sectorcoördinator musea en adviseur museologie bij FARO. “Vanuit die ervaring en met mijn academische expertise en krediet op zak kijk ik ernaar uit om voortaan voor en met alle deelsectoren in het cultureel-erfgoedveld te werken,” zegt ze over haar nieuwe functie. “Daarbij zal ik de FARO-ploeg optimaal ondersteunen en motiveren.”

Over Faro
FARO is sinds de start in 2008 uitgegroeid tot dé referentie voor de cultureel-erfgoedsector. Archieven, erfgoedbibliotheken, musea, immaterieel erfgoed- en vrijwilligersorganisaties, erfgoedcellen, verzamelaars en andere erfgoedbeheerders, onderzoekers, studenten, enzovoort kloppen bij het steunpunt aan met allerlei praktische en adviesvragen. FARO helpt hen met hun visie- en beleidsontwikkeling, en stimuleert onderzoek, kennisopbouw en het delen van informatie.