Het is vandaag valentijn en dat betekent dat heel wat koppels de liefde zullen vieren. Voor de Jonge Academie is een dag zoals vandaag de ideale gelegenheid om de 18 ‘koppels’ bekend te maken van het programma ‘Science meets Parliament’. Hierin worden 18 parlementsleden gekoppeld aan 18 wetenschappers. Het opzet is om kennis te maken met elkaars professionele werkterrein. De wetenschappers komen uit verschillende onderzoeksinstituten en universiteiten, waaronder de VUB. Volgens de Jonge Academie is een initiatief zoals dit programma broodnodig. Beide werelden groeien anno 2020 steeds meer uit elkaar terwijl complexe beleidsproblemen vaak een samenwerking vraagt tussen wetenschappers en politici. Ontdek op jongeacademie.be alle koppels.