Van 3 tot 14 mei zetten VUB-Masterstudenten Brussel in positief daglicht met pop-up nieuwsredactie "Project B"

Brussel. De hoofdstad van Europa schiet bij de doorsnee Vlamingen in het verkeerde keelgat, haar reputatie is allesbehalve positief. Terrorisme, criminaliteit, verloedering, gewelddadige jongeren, gewelddadige politie,… aan negatieve termen geen tekort.

De komende twee weken richten VUB-masterstudenten communicatiewetenschappen daarom een online nieuwsredactie op met de focus op krachtige en positieve verhalen uit Brussel. Mathis Voets: “Als studenten aan de VUB ligt deze stad ons nauw aan het hart, en hebben wij als doel om deze prachtige kosmopoliete stad in een positief daglicht te stellen.”

"Project B" is de jaarlijkse pop-up nieuwsredactie van de masterstudenten communicatiewetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel. Centraal in Project B staat Brussel. Via verschillende formats – van geschreven interviews tot videoreportages - bieden de studenten een bijkomende blik op onze hoofdstad. In project B krijgen ook onderbelichte thema’s en Brusselaars die zelden aan het woord komen een plaats.

Sociale cohesie versterken

Voets over project B: “De Brusselaar staat bij ons centraal. Wij willen een stem geven aan mensen die hiertoe anders de kans niet krijgen. Wij willen ook aandacht besteden aan zaken waar de traditionele media minder of geen belangstelling voor heeft. En wij willen meer brengen dan louter informatieve artikels. Een journalistieke organisatie heeft de maatschappelijke verantwoordelijkheid om de samenleving te verbeteren. We vertrekken vanuit brede maatschappelijke problematieken en eindigen altijd op een positieve toon. Actief burgerschap stimuleren is een van onze hoofddoelen. Wij willen met project B de sociale cohesie versterken.”

Van 3 tot en met 14 mei zullen de studenten dagelijks content publiceren op sociale media en website over uiteenlopende topics van cultuur tot klimaat en diversiteit.

Volg Project B op Facebook, Instagram en Twitter