In mei 2020 opende de VUB-webshop haar virtuele deuren met een uitgebreid aanbod aan originele kleding, boeken, papier- en schrijfwaren, gadgets en relatiegeschenken. Uiteraard allemaal met een redelijk eigenzinnige kwinkslag of knipoog. Bijna een jaar later kunnen we gerust stellen dat medewerkers en alumni trotse VUB’ers zijn. Meer dan 3300 items gingen over de toonbank. Vooral de mondmaskers en balpennen blijken de populairste gadgets te zijn. Dankjewel aan alle trouwe VUB-fans!

Vanaf september-oktober 2020 is de webshop echt op gang geschoten. Met het absolute piekmoment tijdens de feestdagen in december. Het gamma van gadgets is dan ook voortdurend in beweging. Op dit moment hebben we zo’n 200 producten en productvarianten in stock liggen. De top vijf van meest verkochte items lees je hieronder.

1) Mondmaskers

Mondmaskers VUB

Het is tijdens de coronapandemie niet verwonderlijk dat de mondmaskers het meest gegeerd zijn. Over de 1000 stuks werden verpakt en verzonden. De vier mondmasker-printvariaties zijn in aantallen ongeveer evenredig verdeeld. De gecertificeerde, wasbare mondmaskers geven we nu met 20% korting weg.

2) Balpennen

Balpennen VUBZelfs in de digitale omschakeling heb je nooit balpennen genoeg. 10% van alle aangekochte gadgets is dan ook een balpen. De VUB-Webshop heeft 3 verschillende types, van een standaard balpen tot de merkbalpennen Cardiff en Prodir.

3) Koffiemokken

KoffiemokkenBelgen zouden samen bijna 20 miljoen kopjes koffie per dag drinken. Dit is 6,8 kg koffie per hoofd, per jaar. België staat wereldwijd op de 8e plaats van landen die het meeste koffie drinken. De VUB-webshop voert dan ook een stevig koffiebeleid en biedt 6 verschillende soorten koffietassen aan.

4) Hoodies

Hoodies VUBAnder populaire items zijn onze hoodies met VUB-branding. Zowel studenten, als personeel en alumni schaffen ze aan. Van de nieuwe reeks 2021 hebben we de 3 kleuren blauw, oranje en zwart. De oude #WEAREVUB-reeks verdwijnt uit het gamma en staat momenteel in 30% afslag.

5) Tote bags

Tote BagsOnderaan deze lijst hebben we nog 2 types van tote bags: een beige, lichte “Het denken mag zich nooit onderwerpen” en een zwarte, stevige “50 jaar VUB”. De zwarte tote bag staat zelfs te koop aan 40% korting (zolang de voorraad strekt).