Programma officiële herdenking:

• 8u45 Bloemenhulde monument 'De Stap', Braemgebouw (Pleinlaan 2 - 1050 Brussel)
  • 9u15 Bloemenhulde gefusilleerden Nationale Schietbaan (Kolonel Bourgstraat - 1030 Brussel)
  • Bloemenhulde Begraafplaats Brussel bij het graf van Théodore Verhaegen en bij het graf van Frans Kufferath.
  • 11u15 Bloemenhulde monument ‘Groupe G’ en monument ter herinnering aan de slachtoffers van de barbarij (Campus Solbosch ULB, Square G - 1050 Brussel)
  • Bloemenhulde monument Francisco Ferrer en standbeeld Théodore Verhaegen (ULB)
  • 12u00 Vertrek autobussen naar het Stadhuis van Brussel
  • 12u30 Gemeenschappelijke zitting VUB-ULB in de Gotische Zaal van het Stadhuis van Brussel, op uitnodiging van de twee rectoren en burgemeester van Brussel Philippe Close
  • 13u30 Glas van de Vriendschap in de Militiezaal

Groot studentenfeest op de Zavel
Na de officiële plechtigheden in de ochtend verzamelen de studenten van het Brussels Studenten Genootschap van de VUB en van de Association des Cercles étudiants van de ULB zich ’s middags op de Grote Zavel. Tussen 12u en 17u vieren zij daar uitbundig feest. Elke studentenkring heeft er zijn eigen tent. Om 16u vertrekt een optocht te voet van de Grote Zavel naar het Muntplein. Het eindpunt is dit jaar verschoven, omdat de Beurs door werkzaamheden niet bereikbaar is voor de stoet. Fanfaremuziek zal de optocht begeleiden.