NULL

Frank en vrij:

Het was al van jongs af aan de droom van Dafina om later psychologe te worden, nog voor ze honderd procent begreep wat dat nu eigenlijk inhoudt. De opleidingskeuze was logischerwijze snel gemaakt, maar dan moet je natuurlijk nog een universiteit vinden waar het mee klikt. De V in VUB bleek meteen al een bepalende factor voor Dafina: “Ik kom van Merchtem, dus natuurlijk speelt de bereikbaarheid een zekere rol. Maar het spreekt me vooral aan dat de VUB zichzelf definieert als een vrije universiteit. Ik heb het zelf niet zo op hokjes en zuilen, de VUB past dan ook het best bij mijn ongebonden kijk op de wereld.”

Waar Kosovo en Merchtem elkaar ontmoeten:

Het gebeurt meer dan eens dat studenten bij de start van hun academische parcours nog niet echt weten welke richting ze later uit willen, maar dat geldt alvast niet voor Dafina. Zelf is ze geboren in België, maar haar ouders komen oorspronkelijk uit Kosovo. In een ideaal scenario wil ze de kennis die ze hier opdoet later toepassen in het geboorteland van haar ouders: “De psychologische begeleiding staat in Kosovo nog in haar kinderschoenen. Zelf vind ik het belangrijk dat iedereen, waar dan ook, toegang heeft tot de ondersteuning waar ze recht op hebben. Als ik luidop mag dromen zou ik dan ook een psychologisch centrum willen openen in Kosovo, zodat men daar kan rekenen op de nodige hulp.”

“Ik wil op mijn eigen benen staan”:

Waar kijkt Dafina het hardst naar uit? “Als ik eerlijk ben kijk ik er wel naar uit om mijn eigen boontjes te doppen. Het is best een grote stap, van het middelbaar naar het hoger onderwijs, maar dat soort dingen schrikken mij niet af. Ik ben altijd al een plantrekker geweest, dus laat die zelfstandigheid maar komen”, vertelt Dafina met een brede glimlach. Een vrijzinnige én zelfstandige wereldverbeteraar? Ja, Dafina is hier ongetwijfeld aan het juiste adres.

Geeft het verhaal van Dafina je goesting om aan de VUB te studeren? Wees welkom! Van augustus tot en met oktober kan je je elke weekdag inschrijven op de campus van 12 u 's middags tot 17 u 's avonds. Klik hier om een afspraak te maken. Zijn er toch nog enkele zaken die niet helemaal duidelijk zijn? Geen nood, de meeste antwoorden kan je makkelijk vinden op het studentenportaal en voor specifieke vragen kan je terecht op info@vub.be.