Professor Dupont (65) heeft een lange academische carrière opgebouwd op het vlak van de geneeskunde en de farmacologie. Hij is gedurende zijn loopbaan altijd verbonden geweest aan het UZ Brussel en de Vrije Universiteit Brussel waar hij decaan van de faculteit Geneeskunde en Farmacie was. Binnen beide organisaties heeft hij bovendien omvangrijke bestuurlijke ervaring opgedaan.

Raad van Toezicht voorzitter Annelies van der Pauw is ingenomen met de benoeming van Alain Dupont:

“Zijn grote ervaring in de academische wereld en de medische wereld in het bijzonder, alsmede zijn brede kennis op het gebied van onderwijs en onderzoek zijn zeer waardevol voor het uitoefenen van de toezichthoudende rol in de Raad van Toezicht van de Universiteit Maastricht.”